fbpx

Relaxt de zomer door

Het heeft even geduurd maar eindelijk was het dan zomer of in elk geval hoogseizoen. Je geniet van het ontvangen van al je lieve gasten. En probeert zelf ook af en toe te genieten van het weer met een lekker drankje in de hand. Want vanzelfsprekend heb jij alles onder controle! Is dit haalbaar? Of voelt dit voor jou nog too good to be true?

Het is mijn droom om iedereen volop te kunnen laten genieten van hun eigen opgezette succesvolle gastenbedrijf. Te vaak nog zie ik eigenaren met moeite alle ballen hooghouden. Ze proberen op te lossen wat hen overkomt. Terwijl ik denk dat je veel meer zelf in de hand hebt.

Foto Kelly Montefoscoli Italië 

Tijd en handen te kort

Het zomerseizoen is vaak een moment waarop alles samenkomt. Je weet ineens weer wat je allemaal wilt doen, de website nog wat wilt aanpassen, de vrije kamers/plekken op social media delen, tips van je gasten verwerken, de dagelijkse gang van zaken zoals administratie, schoonmaak, misschien wel ontbijtjes regelen zoals je dat gewend bent uitgebreid te doen. En voor je het weet verdwaal je in die rompslomp, is de zomer voorbij en is van een lekker drankje niets terecht gekomen. Verre van relaxt dus!

-Vaak zie ik eigenaren best ploeteren in het hoogseizoen en piekeren in het naseizoen. Dat is echt niet nodig!-

Terug naar de basis

Het kan echt anders. De basis is waar de antwoorden voor jou in verschuilt zitten. Waarom ben je een gastenverblijf begonnen, wat wil je ermee bereiken, wat is je missie? Wat is je omzetstrategie, hoeveel kamers heb je, is de prijs marktconform, wat is de minimale verblijftijd? Hoe is de customer journey, wat is je marketingplan, wie is je ideale gast?

En dan verder

Kelly

Want elke dag alle kamers schoonmaken terwijl je ideale gast toch liever 2 nachten blijft is zonde! Dus zorg ervoor dat je die informatie hebt, de juiste gasten aantrekt en daar je werkzaamheden op aanpast. Door processen te structureren houd je tijd over. 

Als deze informatie glashelder voor je is, weet je welke stappen je kunt nemen. En ben je bezig met de juiste dingen in plaats van dat verzand in de dagelijkse gang van zaken. Dan kom je los uit die drukte en kun je relaxt de verschillende seizoenen door. Zo weet je ook wat je in het laagseizoen te doen staat. Maak een plan waarmee je bij jezelf kan checken of je op de goede weg zit of wat de aanpassingen zouden kunnen zijn.

Wil jij dat we samen eens kijken naar deze overkoepelende bedrijfsstrategie? Boek dan vooral een gratis strategie sessie via de contactpagina. Op naar een relaxte nazomer! Want die gun ik iedereen. En zeker eigenaren van een gastenverblijf.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.