fbpx

Het nieuwe jaar vol vertrouwen van start

Dit was 2021, een enorm bewogen jaar. Ik kan me voorstellen dat je gedurende het jaar met veel vragen en onzekerheden hebt gezeten. En dit hoort ook bij het ondernemen. Toch denk ik niet dat alle twijfel nodig is. Mijn advies? Neem de komende weken eens de tijd een plan voor jezelf op te stellen. Wat moet er in het nieuwe jaar gebeuren op privé en bedrijfsvlak om meer vertrouwen en plezier te ervaren? Lees verder!


Als je een blanco jaar voor je ziet, welke elementen moeten daarin voorkomen om het tot een succes te maken. Dit is ontzettend persoonlijk, iedereen heeft immers eigen kernwaarden. Het kan je zoveel brengen deze duidelijk te hebben. Het geeft je meer richting en vertrouwen.

Granada, Spanje, prachtig vergezicht. Hoe fijn om te kunnen kijken naar mooie (voor) uitzichten.

Richt je blik op een mooi (voor)uitzicht

Vol (zelf) vertrouwen volgeboekt!

Zeker na (weer) een jaar als deze, met de Covid pandemie en het twijfelachtige reizen naar het buitenland, zou je verwachten dat het met de boekingen in Nederland wel snor zat, maar toch kan dat een punt van aandacht geweest zijn. Waarom was er bij jou nog zoveel beschikbaar? En dan begint het overdenken ‘hmm waar ligt dit aan. Misschien moet ik de prijs wat naar beneden doen? Misschien plaats ik wel een advertentie in de krant. Zouden mijn gasten die lezen?’ Op deze manier ben je niet echt vol vertrouwen aan het ondernemen, het voelt als aanrommelen en in je hoofd blijf je malen.

-Eigenlijk is de basis van je bestaan en dus ook je gastenbedrijf terug te vinden in je WHY, dat waar jij voor wil gaan, waar jij voor opstaat, je hard voor wilt maken. Heb je dat scherp voor jezelf? Dan kun je zoveel beslissingen makkelijker maken-

Waarom ben je begonnen? Wat is jouw strategie?

Ik kijk graag naar details, hier in het Alhambra, Granada, Spanje. Maar zeker ook in jouw gastenbedrijf qua strategie.

Ik kijk graag met je mee 😉

Mijn vraag aan jou: Waarom ben je een gastenverblijf begonnen, wat wil je ermee bereiken, wat is je missie? Wat is je omzetstrategie, hoeveel kamers heb je, is de prijs marktconform, wat is de minimale verblijftijd? Hoe is de customer journey, wie is je ideale gast, wat is je marketingplan? Want adverteren in een lokale krant terwijl je ideale gast rond de 35 jaar is, is niet het beste idee. Stel je voor dat deze informatie glashelder voor je is, dat je weet welke stappen je kunt nemen. En bezig bent met de juiste dingen in plaats van verzand in de dagelijkse gang van zaken. Dan kom je los van die eeuwige twijfel of onzekerheid in je hoofd. Het is een plan waarmee je bij jezelf kan checken of je op de goede weg zit of wat de aanpassingen zouden kunnen zijn.

Wil jij dat we samen eens kijken naar dit plan ofwel je bedrijfsstrategie, boek dan vooral een gratis strategie sessie via mijn website. Op naar een relaxte nieuw jaar! Want die gun ik iedereen, zeker als ondernemer van een gastenverblijf.


Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.